Naoussa, dragostea mea

25Iul12

Si uite ca a zburat timpul, am facut un recurs la memorie azi-ieri, asta dupa ce-am schitat un posibil traseu cu fetele prin Creta si imprejurimi, in Dodecaneze, Ciclade, cu feribotul. Cu harta in fata, mica parte din insulele din Ciclade parcursa candva, acum sub lupa memoriei, m-a facut sa zambesc, sa inspir un aer sarat – asemeni madlenei lui Proust, sa ma revad pe puntea feribotului in noapte, sa intrezaresc petecul de pamant, malurile, soarele, veselia, caci marea, largul ei, e cea care te face sa pretuiesti viata, asa cum e, oamenii, asa cum sunt. E Naoussa, insula mica a alb-albastrei Paros, cea cu strazi inguste din pavaj, case varuite cu geamuri mici si scari, in forfota grecilor din amurg cu salutul lor cald, cu chipuri brazdate de neajunsuri, ce-si spun mereu in gand: Libertate sau moarte!
“Vesnicia s-a nascut la sat” sau pe-o insula, aici. Cum putusem s-o uit, sa n-o marchez in descrierile anterioare despre hoinareala? Imi lipsise ceva, tocmai amintirea acesteia, locul unde m-am simtit acasa, asta in ideea in care accept intr-un final ca acasa poate fi si un loc, nu numai un om.

 

(sursa foto – http://www.getintravel.com/guide-to-cyclades-the-popula-greece/paros-island-by-night-and-moonlight-view-of-the-town-of-naoussa-greece/)



3 Responses to “Naoussa, dragostea mea”

  1. filmuletul postat este super!

  2. Reblogged this on TeMe.

  3. 3 melanietoulouse

    dar cel yahoo?… ca de la gmail, am primit:

    I’m sorry to have to inform you that your message could not
    be delivered to one or more recipients. It’s attached below.

    For further assistance, please send mail to postmaster.


Lasă un răspuns

